Czy narażenie na działanie światła niebieskiego to naprawdę aż tak poważny problem?

Każdego dnia miliony ludzi są narażone na działanie ekranów, słońca i niebieskiego światła żarówek. Jednak wiele osób nadal nie wie, dlaczego należy zwracać uwagę na tę ekspozycję.

Światło niebieskie jest częścią spektrum światła widzialnego, o długości fali od 400 do 500 nm. Światło niebieskie jest jedną z najkrótszych i najbardziej energetycznych widzialnych długości fal.

Urządzenia cyfrowe i lampy LED emitują niebieskie światło. W przypadku tych urządzeń intensywne piknięcie występuje właśnie przy długości fali 455 nm.

W jaki sposób ludzie są narażeni na działanie światła niebieskiego?

Światło sztuczne jest jednym z największych źródeł narażenia dorosłych i dzieci na działanie światła niebieskiego. Ponieważ większość naszego codziennego życia spędzamy w pomieszczeniach zamkniętych, w ostatnich latach narażenie na światło wzrosło. Otaczają nas żarówki, diody LED i urządzenia cyfrowe, które emitują niebieskie światło.

Ze względu na tę nowoczesną technologię bardzo łatwo jest przekroczyć zdrowe poziomy niebieskiego światła.

Stwierdzono, że w szczególności w nocy ekspozycja na światło niebieskie może być tak duża, że może wpływać na rozwój melatoniny. Może to wpływać na zdolność zasypiania i zaburzać cykl snu w celu zapewnienia dobrego wypoczynku w nocy.

Na działanie niebieskiego światła może być również narażone ogólne światło słoneczne. Słońce jest głównym źródłem promieniowania UV i intensywnego światła niebieskiego. Takie narażenie wpływa na ostrość widzenia i może potencjalnie uszkodzić wzrok.

Co zatem można zrobić?

Nie jest trudno zrównoważyć poziom ekspozycji na światło niebieskie z poziomem zdrowym, niezbędnym dla organizmu. Zmniejszenie ekspozycji na światło niebieskie może mieć duże znaczenie.

Noszenie okularów przeciwsłonecznych z technologią blokującą światło niebieskie może w znacznym stopniu przyczynić się do zapewnienia ochrony przed nadmierną ekspozycją na światło niebieskie.

Dlaczego ochrona jest ważna?

Wiemy, że narażenie na działanie światła niebieskiego może mieć bezpośredni wpływ na sen, zmęczenie, cyfrowe zmęczenie oczu i migrenę.

Aby zapewnić sobie zdrowie i bezpieczeństwo, można zmienić sztuczne światło w domu. Można unikać światła niebieskiego, jeśli wywołuje ono migrenę. Podczas korzystania z urządzeń i ekranów można również używać soczewek blokujących światło niebieskie, przeznaczonych specjalnie do oświetlenia LED.

Znajdź BluTech w pobliżu